Blog

pompa wspomagania

Pompa wspomagania – regeneracja czy zakup nowej?

W Polsce wielu kierowców nabywa swoje auta z tzw. drugiej lub nawet trzeciej ręki. Oczywiście nie oznacza to, że nie kupuje się w ogóle pojazdów z salonu, lecz motoryzacyjny rynek wtórny działa bardzo prężnie i jest wspierany przez wielu entuzjastów czterech kółek. Podobnie sprawa wygląda, jeśli chodzi o części zamienne do aut. Zdecydowana większość kierowców wychodzi z założenia, że lepiej postawić na używane komponenty, które nierzadko są dużo tańsze od tych oryginalnych, bez dużej różnicy w jakości. Zdarza się też, że kierowcy po prostu chcą naprawić element, który uległ awarii. Warto więc zrobić rozeznanie, aby dowiedzieć się, jakie komponenty rzeczywiście nadają się do takiej renowacji.

pompa wspomagania

Demontaż pompy wspomagania

Kiedy zauważymy problem z naszym systemem wspomagania, konieczne będzie sprawdzenie jego stanu. Niezależnie od tego, jakiej marki mamy samochód, ponieważ np. pompa wspomagania Opel nie różni się znacząco w swojej budowie i sposobie pracy od pomp w pojazdach innych marek. Wielu majsterkowiczów lubi samemu podejmować próby naprawienia części w swoim aucie, warto zatem mieć świadomość, jak przeprowadzić proces demontażu takiej pompy, aby wszystko poszło nam sprawnie i bezproblemowo. Jeśli czujemy się pewnie w motoryzacji, to nic nie stoi na przeszkodzie, aby samodzielnie spróbować poradzić sobie z taką usterką.

pompa wspomagania

Na czym polega naprawa pompy wspomagania?

Wspomaganie układu hamulcowego to system, którego nie sposób przecenić. Każdy, kto miał kiedyś okazję prowadzić pojazd pozbawiony tego udogodnienia, doskonale zdaje sobie sprawę z wysiłku, jaki należy włożyć w obracanie kierownicy, aby sprawnie prowadzić auto. Dzięki wspomaganiu nie musimy używać praktycznie żadnej siły, a skręt kół odbywa się przy pomocy odpowiednio zaprojektowanego układu. Mechanizm ten jest jednak dość złożony, składa się z kilku elementów, które oczywiście eksploatują się i z czasem przestają działać równie efektywnie, co na początku. Jedną z takich części jest bez wątpienia pompa wspomagania.

Volvo pompa wspomagania

Rodzaje pomp wspomagania

Fani motoryzacji i kierowcy zdają sobie sprawę z tego, jak ważną rolę odgrywa pompa wspomagania. Pompa wspomagania pomaga kierowcy w płynnym kierowaniu i zredukowaniu siły jakiej trzeba użyć podczas skrętu.

Aktualnie istnieją trzy rodzaje układów – system elektryczny, hydrauliczno-elektryczny i ciśnieniowy. W systemie ciśnieniowym siłę wytwarza pompa, która zajmuje się tłoczeniem płynu wypełniającego układ. System hydrauliczno-elektryczny charakteryzuje się obecnością pompy elektrycznej, która włącza się podczas skrętu kół. Jeśli chodzi o system elektryczny, elementy ciśnieniowe zostały zastąpione elektrycznymi ...

pompa wspomagania

Uszkodzenie pompy wspomagania - czym się charakteryzuje?

Kierowcy wiedzą jak ważnym elementem jest pompa wspomagania i jej prawidłowa praca. Pompa wspomagania to główny element hydraulicznego układu wspomagania kierownicy. Układ wspomagania ma na celu zmniejszenie siły, jaka jest potrzebna do pokonania oporu kół podczas ich skrętu. Pompa tłoczy płyn do kierownicy, gdzie zawory wyczuwają jej ruch i przepuszcza płyn do wnętrza przekładni kierownicy. Niestety zdarza się, że po czasie pompa zaczyna zawodzić i nie sprawuje się już tak dobrze jak na początku. Pompa ulega awarii i najczęściej zaczyna przeciekać. W związku z tym najlepiej zdecydować się na regenerację pompy...

pompa wspomagania opel

Czym jest układ hydrauliczny i pompa wspomagania?

Każdy fan motoryzacji i dobry kierowca wie czym jest układ hydrauliczny i dlaczego jego rola jest taka ważna. Awaria jednej z części może źle skutkować i narazić na duże niebezpieczeństwo. Warto zatem zwrócić uwagę na nadzwyczajne dźwięki i sygnały, jakie wysyła nam nasz samochód. Jednak dla tych, którzy nie wiedzą nic o systemie wspomagania dobrze będzie przybliżyć ten temat.

Układ hydrauliczny odpowiada za wspomaganie kierownicy i pomaga w pozbyciu się oporu podczas skręcania. Dzięki temu kierowca nie musi męczyć się i siłować z kierownicą. Istnieją trzy rodzaje systemu wspomagania – układ hydrauliczny...

pompa wspomagania ford mondeo

Awaria układu hydraulicznego i zepsuta pompa wspomagania

Działanie układu hydraulicznego oraz całego systemu kierowniczego często ulega mniejszym i większym awariom. Objawy widoczne są gołym okiem, jednak pytanie brzmi: jakie są tego przyczyny? Dlaczego układ ulega awarii? Przede wszystkim może być to wina zużycia mechanicznego. Każda część ma określoną długość swojego „życia” i po jakimś czasie po prostu przestaje działać tak jak powinna.

Zużyciu może ulec głównie przekładnia kierownicy. W tym przypadku należy ją zregenerować lub wymienić na nową. Nowa przekładnia to koszt nawet 3 tysięcy złotych. Za regenerację starej zapłacimy trochę mniej, bo 2 tysiące, ale tak czy...