Demontaż pompy wspomagania

Kiedy zauważymy problem z naszym systemem wspomagania, konieczne będzie sprawdzenie jego stanu. Niezależnie od tego, jakiej marki mamy samochód, ponieważ np. pompa wspomagania Opel nie różni się znacząco w swojej budowie i sposobie pracy od pomp w pojazdach innych marek. Wielu majsterkowiczów lubi samemu podejmować próby naprawienia części w swoim aucie, warto zatem mieć świadomość, jak przeprowadzić proces demontażu takiej pompy, aby wszystko poszło nam sprawnie i bezproblemowo. Jeśli czujemy się pewnie w motoryzacji, to nic nie stoi na przeszkodzie, aby samodzielnie spróbować poradzić sobie z taką usterką. Nawet jeśli nie będziemy mieli możliwości naprawienia awarii, to z pewnością zdiagnozujemy jej przyczynę i sprawniej przekażemy mechanikowi wszystkie niezbędne informacje dotyczące istoty problemu. Warto pamiętać, że mając do czynienia np. z takim elementem układu jak pompa wspomagania Volkswagen, powinniśmy korzystać z komponentów pochodzących od producenta, w takiej sytuacji będziemy mieli gwarancję ich jakości.

Krok po kroku

Pierwszy krok, jaki powinniśmy wykonać w celu demontażu pompy wspomagania to odpięcie zacisków główkowych od akumulatora, dzięki temu będziemy pewni, że naszemu zdrowiu nic nie zagrozi. W dalszej kolejności powinniśmy zabrać się za zdjęcie lewego koła. To właśnie za nim znajduje się interesująca nas część, zatem konieczne będzie utorowanie sobie swobodnej drogi. Po zdjęciu koła powinniśmy widzieć specjalne kostki, które pełnia funkcję ochrony przed wodą i zalaniem. Musimy je odpiąć. Mając już ściągnięte lewe koło, dobrze byłoby sprawdzić, czy są za nim wszystkie niezbędne elementy, które również chronią samochód od nadmiernego przedostawania się wody. Mowa oczywiście o nadkolu, płycie silnika oraz chlapaczu. Te komponenty także zabezpieczają pompę przez zalaniem, zatem ich poluzowanie czy brak może być bezpośrednią przyczyną awarii pompy. Na tym etapie demontażu warto mieć pod ręką szmatkę lub niewielkie naczynie, ponieważ możemy być pewni, że podczas odłączania pompy wspomagania, wyleje się z niej płyn. Jeśli więc wykonujemy tę pracę w garażu, to możemy mieć dodatkowy kłopot. Po odłączeniu wszystkich przewodów można bez problemów wyciągnąć pompę.

Co dalej?

Z taką wymontowaną pompą możemy udać się do profesjonalnego serwisu, gdzie zostanie przeprowadzony proces regeneracji, albo w dalszym ciągu sami próbować ją rozmontować i sprawdzić jakość jej części składowych. Niektórzy kierowcy wolą, kiedy np. pompa wspomagania Volvo jest serwisowana przez autoryzowany serwis, lecz inni zdecydowanie podejmują prace naprawcze na własną rękę. Wszystko naturalnie zależy od umiejętności i zasobów finansowych danego kierowcy. Kiedy idziemy do odpowiedniego serwisu, możemy być pewni, że pompa wspomagania Fiat będzie wyposażona w części zapewnione przez producenta, lecz nic nie stoi na przeszkodzie, aby samemu zamówić odpowiednie komponenty i przeprowadzić samodzielną regenerację pompy. Jeśli jednak nie mamy w tym zakresie odpowiednich umiejętności, to lepszym wyjściem będzie współpraca z profesjonalnym serwisem.

pompa wspomagania