Czym jest układ hydrauliczny i pompa wspomagania?

Każdy fan motoryzacji i dobry kierowca wie, czym jest układ hydrauliczny i dlaczego jego rola jest taka ważna w działaniu pojazdu. Awaria jednej z części może negatywnie skutkować i narazić kierowcę na duże niebezpieczeństwo. Warto zatem zwrócić uwagę na niestandardowe dźwięki wydobywające się z naszego samochodu. Jednak dla tych, którzy nie wiedzą nic o systemie wspomagania, dobrze będzie przybliżyć ten temat.

Pompa wspomagania Opel – na czym polega jej regeneracja?

Układ hydrauliczny odpowiada za wspomaganie kierownicy i pomaga w pozbyciu się oporu podczas skręcania. Dzięki temu kierowca nie musi męczyć się i siłować z kierownicą. Istnieją trzy rodzaje systemu wspomagania – układ hydrauliczny, elektryczny i pneumatyczny. Ten ostatni stosowany jest w autobusach i ciężarówkach. Układ elektryczny i hydrauliczny są najczęściej używane w samochodach osobowych. Budowa układu hydraulicznego charakteryzuje się obecnością pompy, w której tłoczony jest specjalny płyn. Niestety zdarza się, że ta pompa wspomagania ulega awarii i należy ją wymienić lub zregenerować. Jak jednak można rozpoznać, że coś jest nie tak?

Pompa wspomagania Citroen dla fanów motoryzacji

Pierwszym z niepokojących objawów może być wyciek oleju. To jeden z najbardziej oczywistych symptomów. Niepokojącym może być również dźwięk burczenia podczas jazdy po prostej drodze. Takie rzeczy nie powinny mieć miejsca, jeśli wszystko działałoby poprawnie. To, co również powinno zwrócić naszą uwagę, to charakterystyczny odgłos podczas skręcania. Jeśli nasz samochód wydaje takie niepożądane dźwięki najlepiej jak najszybciej udać się do mechanika. Awaria pompy może spowodować inne, większe usterki, a to będzie nas kosztować więcej pieniędzy, ale przede wszystkim może narazić nas na duże niebezpieczeństwo. W układzie elektrycznym pojawia się mniej awarii niż w hydraulicznym. Komputer pokładowy jest w stanie wykryć większość uszkodzeń i nieprawidłowości. Niestety w przypadku systemu hydraulicznego jesteśmy skazani na własną intuicję i dopiero gdy coś nas zaniepokoi, wybieramy się do specjalisty.

Pompa wspomagania może zostać wymieniona lub naprawiona. Naprawa i regeneracja pompy pomaga na dokładnym umyciu jej, wymienieniu niedziałających elementów oraz wyrzuceniu ich. Ponadto, po regeneracji sprawdza się również stan uszczelnień i tulei. Warto wspomnieć, że naprawa jest tańsza niż zakup całkiem nowej pompy. W sklepach nie można znaleźć jednej, uniwersalnej pompy. Każda z nich pasuje do innej marki samochodu. Są to między innymi pompa wspomagania Aston Martin, pompa wspomagania Peugeot, pompa wspomagania Opel oraz pompa wspomagania Citroen. Jak widać po nazwie, każda z nich dedykowana jest samochodom innych marek. Pompa wspomagania musi być zatem dobrana w odniesieniu do tego, jakim pojazdem się poruszamy. Nigdy nie kupujmy takich części bez uprzedniego rozeznania w temacie.

opel pompa wspomaganiapeugot pompa