Awaria układu hydraulicznego i zepsuta pompa wspomagania

Działanie układu hydraulicznego oraz całego systemu kierowniczego często ulega mniejszym i większym awariom. Objawy widoczne są gołym okiem, jednak pytanie brzmi: jakie są tego przyczyny? Dlaczego układ ulega awarii? Przede wszystkim może być to wina zużycia mechanicznego. Każda część ma określoną długość swojego „życia” i po jakimś czasie po prostu przestaje działać tak jak powinna.

Zużyciu może ulec głównie przekładnia kierownicy. W tym przypadku należy ją zregenerować lub wymienić na nową. Nowa przekładnia to koszt nawet 3 tysięcy złotych. Za regenerację starej zapłacimy trochę mniej, bo 2 tysiące, ale tak czy inaczej cena jest wysoka. Zdarza się też tak, że nie trzeba wymieniać ani wyrzucać całej przekładni. Jeszcze jedną przyczyną awarii w systemie hydraulicznym może być obecność dziur w drodze. Mogłoby to się wydawać dziwne, że nierówności w drodze mogą skutkować zepsuciem układu hydraulicznego, jednak to właśnie może być przyczyną. Podczas awarii problem może tkwić również w wyrobionych końcach drążków kierowniczych lub ich niewłaściwe zamontowanie. Przez to na kole kierownicy pojawia się wyczuwalny luz. Jeśli podczas postoju lub jazdy o małej prędkości pojawiają się problemy z drganiem kierownicy, może to być przyczyną zapowietrzenia układu wspomagania.

W skład układu wspomagania hydraulicznego wchodzi między innymi poma wspomagania. Pompa ma za zadanie przetłoczyć płyn znajdujący się w przekładni. Dzięki temu nie trzeba używać nie wiadomo jak dużo siły podczas skręcania. Aktualnie większość samochodów posiada taki system, dzięki czemu jazda jest łatwiejsza. Pompa tak jak każda inna część może ulec awarii. W tym przypadku warto powiedzieć o niepokojących objawach, które powinny zwrócić uwagę każdego kierowcy. Jednym z ważniejszych objawów jest wyciek oleju. To on powinien wzbudzić podejrzenia co do awarii pompy. Jednak najbardziej charakterystycznym objawem jest ciężkość w skręcaniu. Gdy tak się dzieje wiadomo, że problem tkwi w pracy pompy i należy wybrać się do mechanika. Kierowca powinien również zwrócić uwagę na głośność pracy pompy. Jeśli pompę nagle da się usłyszeć podczas jazdy wiadomo, że coś jest nie tak.

Pompa hydrauliczna to serce układu, dlatego należy zwracać uwagę na najmniejszą zmianę w „zachowaniu” naszego samochodu. Aktualnie w sklepach dostępne są różne pompy – pompa wspomagania vw, pompa wspomagania volkswagen, pompa wspomagania ford, pompa wspomagania audi, pompa wspomagania land rover, pompa wspomagania range rover i wiele, wiele innych. Warto jednak przemyśleć czy lepszym wyjściem będzie zakup nowej pompy wspomagania czy regeneracja starej. Regeneracja wiąże się z umyciem pompy i wymianą zepsutych elementów na nowe oraz obróbką mechaniczną całej reszty pompy wspomagania. Podczas regeneracji dodatkowo wymieniane są uszczelniacze i tuleje. Ponadto, wybierając regenerację zamiast zakupu całej, nowej pompy możemy zaoszczędzić trochę pieniędzy, jednak wszystko zależy od indywidualnego wyboru. Dla wielu osób zaletą przemawiającą za regeneracją pompy może okazać się aspekt ekologiczny. Może zatem warto wybrać regenerację?

ford pompa wspomaganiaaudi pompa